Основне без паніки!
Якщо вживання непристойних слів застало Вас зненацька, пригодяться поради загальні поради психолога.
1. Уперше почувши лайку від дитини, намагайтеся вдати, що нічого не сталося і спостерігайте за її поведінкою. Якщо вона вже розуміє сенс сказаного слова, вона чекатиме від вас якоїсь реакції і, не побачивши її, повторить провокацію або вирішить, що слово звичайне, втратить інтерес і забу¬де про нього. А якщо дитина не викаже цікавості, то, мабуть, це слово скоро зникне з лексикону малого бешкетника.
2. Якщо учень нецензурно висловився посеред уроку, основне — зберегти спокій. Звичайно, важко втриматися, не відреагувати і не покарати його. Зробіть вигляд, що нічого особливого не сталося — це лише прикра випадковість. А вже після закінчення уроку з'ясуйте причину такої поведінки. Це підкаже, як діяти далі.
3. Якщо нецензурщина все-таки прижилася в дитячому мовленні, поговоріть з дитиною, запитайте її, що означають ці слова. Можливо, малюк і сам не знає, що каже. Поясніть, хто користується такими словами і чому культурні люди таких слів не вживають.
4. Якщо підліток кричить, гнівається і виявляє агресію, не можна про¬сто заборонити виражати свій гнів. Необхідно навчити його, як реагувати на подразники, як виявляти негативні емоції без грубих слів.
5. Якщо ненормативна лексика вже закріпилися в мовленні дитини, можна дати їй почитати словник ненормативної лексики. Адже коли чогось багато, воно є доступ¬ним і не карається, то швидко набридає.
6. Якщо дитина мотивує свою лайку тим, що «всі інші так роблять», спробуйте пояснити, що нецензурна лексика схожа на залежність від тютюну і алкоголю. Так само, як нікотин руйнує легені, так і нецензурщина збіднює словниковий запас. А його відновлення буде складним і болісним